از کجا باید ایزو بگیریم؟

به نظر شما از کجا ایزو بگیریم و شرایط گرفتن ایزو 9001 چه می باشد؟ جهت پاسخ به این سوالات با ما همراه شوید.

از کجا باید ایزو بگیریم؟

یکی از مهمترین دغدغه ها و سوالاتی که با آن مواجه هستیم این است که از کجا ایزو بگیریمو شرایط گرفتن ایزو چیست؟ برای دریافت گواهینامه ایزو (ISO) باید با یک شرکت معتبر ارزیابی کننده ایزو (Certification Body) تماس بگیرید. این شرکت‌ها با استفاده از استانداردهایISO، ارزیابی اجرایی سیستم مدیریت کیفیت، محصول، خدمات، محیط زیست و سلامت و ایمنی را انجام می دهند و در صورت پاس شدن، گواهینامه ایزو به شما اعطا می کنند.

با توجه به اهمیت دریافت گواهینامه ایزو، در این مطلب می خواهیم بدانیم که از کجا ایزو بگیریمو شرایط گرفتن ایزو 9001چه می باشد؟ پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

از کجا باید ایزو بگیریم؟
از کجا ایزو بگیریم

دریافت گواهینامه ایزو

گواهینامهISO در واقع یک مدرک بین المللی است که توسط سازمان استانداردهای بین المللی (ISO) برای شرکت‌ها و سازمان‌ها صادر می شود. برای دریافت گواهینامه ایزو، شرکت یا سازمان باید مراحل زیر را طی کند:

انتخابیک سیستم مدیریتی: در پاسخ به این سوال که از کجا ایزو بگیریم باید بگوییم که، شرکت در اولین مرحله بایدیک سیستم مدیریتی مناسب را انتخاب کند که با استانداردهایISO مربوطه سازگار باشد.

پیاده‌سازی سیستم مدیریتی: شرکت باید سیستم مدیریتی خود را پیاده‌سازی کند و فرایندها و سیستم‌های خود را با استانداردهایISO هماهنگ کند.

ارزیابی داخلی:شرکت باید فرایندهای خود را بررسی و ارزیابی کند تا اطمینان حاصل شود که سیستم مدیریتی درست پیاده‌سازی شده است و با استانداردهایISO سازگار است.

حضور کارشناسان ارزیاب: در این مرحله، یک گروه از کارشناسان ارزیاب مستقل و از سازمان‌های معتبر و مرتبط با استانداردهایISO به شرکت مراجعه می‌کنند و سیستم مدیریتی شرکت را بررسی می‌کنند.

صدور گواهینامه: پس از پایان ارزیابی و تایید اینکه سیستم مدیریتی شرکت با استانداردهایISO سازگار است، گواهینامهISO به شرکت صادر می‌شود.

بهترین منابع برای کسب گواهینامه‌های مرتبط با استانداردهای ایزو، مراجعی هستند که تحت اعتبار IAFیاASCB فعالیت می‌کنند. همچنین، شرکت‌هایی که خدمات مشاوره در زمینه‌ی گواهینامه ایزو ارائه می‌دهند، باید دارای پروانه باشند. سازمان صنعت، معدن و تجارت مسئول تایید کردن، این مراکز و شرکت‌ها می‌باشد.

دریافت گواهینامه ایزو
از کجا ایزو بگیریم

شرایط گرفتن ایزو 9001

پس از آن که متوجه شدیم از کجا ایزو بگیریمبهتر است با شرایط گرفتن ایزو 9001 آشنا شویم.استاندارد ISO 9001یک سیستم مدیریت کیفیت است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فرآیندها و فعالیت‌های خود را بهبود داده و خدمات و محصولات بهتری ارائه دهند. شرایطی که برای گرفتن این استاندارد لازم هستند عبارتند از:

1- تعیین مسئولیت‌ها و اختیارات وظایف مدیریتی از مهمترین شرایط گرفتن ایزو 9001محسوب می شود.

2-از دیگر  شرایط گرفتن ایزو 9001، تعیین و توصیف فرآیندهای اصلی و فرعی شرکت می باشد.

3- تعیین و ارزیابی ریسک‌ها و فرصت‌های کسب و کار.

4- تعیین سیاست‌های کیفیت شرکت و ثبت آن در یک سند رسمی.

5- تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی برای پرسنل از مهمترین شرایط گرفتن ایزو 9001است.

6- تهیه و نگهداری سندبانکی کامل از سیاست‌ها و فرآیندهای شرکت.

7- تعیین روش‌های کنترل کیفیت برای ارزیابی کیفیت محصولات و خدمات شرکت.

8- اجرای آزمون‌های داخلی و خارجی برای ارزیابی سیستم مدیریت کیفیت.

9- ارزیابی و بهبود مداوم سیستم مدیریت کیفیت، یکی از اساسی ترین شرایط گرفتن ایزو 9001به شمار می رود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما