شرکت های گواهی دهنده ایزو چه مشخصاتی دارند؟

در این مقاله می خواهیم به خصوصیات و مشخصات شرکت های گواهی دهنده ایزو در ایران بپردازیم و شرایط کاری با آن ها را ذکر کنیم پس با ما همراه باشید.

در ایران چه تعداد شرکت های گواهی دهنده ایزو داریم؟

تعداد شرکت های گواهی دهنده ایزو در ایران دقیق مشخص نیست چون cb های متعددی در کشور ما موفق به دریافت نمایندگی شده اند. اما از مهم ترین cb هایی که اغلب در شهر تهران نمایندگی دارند می توان به شرکت توف، dass، imq و qal اشاره کرد که هر کدام دارای نمایندگی هستند.

چطور تشخیص دهیم شرکت های گواهی دهنده ایزو معتبر است؟

اگر به دنبال اخذ سرتیفیکیت برای مجموعه خود هستید قبل از هر کاری یک شرکت معتبر صادر کننده گواهینامه ایزو را پیدا کنید. پیدا کردن شرکت معتبر در این زمینه کاری است سخت و دشوار در ایران چون که متاسفانه هستند cb هایی که بدون داشتن مجوز اقدام به صدور مجوز ایزو می کنند و هیچ گونه نظارتی بر روی آن ها اعمال نمی شود. بدون شک در کشور ایران تعداد cb های تقلبی بسیار بیشتر از این cb های اصلی است و این مساله به یک مشکل و معضل برای کارفرمایان تبدیل شده است. اما این که چگونه بتوانیم cb معتبر را از تقلبی تشخیص دهیم بایستی به موارد زیر توجه کنیم:

  • cb اصل دارای یک گواهی و مجوز از سمت شرکت خارجی است و اسم نمایندگی ایران بایستی در سایت خارجی موجود باشد.
  • بدون شک اگر با ایزو و گواهی های صادر شده آشنایی دارید اسامی AB های معتبری هم چون DAKKS-ASCB را شنیده اید بیشتر CB های ایرانی زیر مجموعه این دو AB هستند و اگر شرکتی خارج از این دو AB باشد بایستی به اصل و یا تقلبی بودن گواهی صادر شده شک کرد.
  • کد ریجستری را بایستی از سایتی استعلام بگیرید که در خارج از ایران ثبت شده باشد. برای فهمیدن این موضوع که سایت آیا خارج از ایران ثبت شده است یا خیر کافی است از دامنه وب سایت WHO IS بگیرید.
  • زمانی که CB صادر می گردد اسم وب سایت شما هم در سایت CB و هم در سایت AB بایستی ثبت شود پس برای استعلام کد ریجستری مدرک بایستی از دو جا، استعلام آن را دریافت کنید.
  • مدارک صادر شده به قیمت دلار و یورو صادر می شوند و با توجه به نوسانات نرخ ارز و دلار در کشور ایران شاهد آن هستیم که قیمت این مدارک نیز روزانه تغییر می کند.
چطور تشخیص دهیم شرکت های گواهی دهنده ایزو معتبر است؟
شرکت های گواهی دهنده ایزو

شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو را از کجا پیدا کنیم؟

جهت پیدا کردن شرکت معتبر صادر کننده مدارک ایزو در کشور ایران دو راه پیش رو دارید:

  1. روش اول بستر اینترنت و سرچ است. با استفاده از گوگل می توانید آدرس وب سایت هایی که کار خدمات ایزو را انجام می دهند پیدا کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن با آن ها ارتباط بگیرید و پس از مشاهده مجوزها و رزومه این شرکت ها با آن ها همکاری کنید.
  2. روش دوم مراجه به وب سایت سازمان تایید صلاحیت ایران است. در سایت سازمان استاندارد ایران اسامی شرکت هایی که مجوز صدور گواهی ایزو را دارند آورده شده است و شما عزیزان می توانید با استفاده از این لیست تحقیق خود را در این زمینه انجام دهید و مناسب ترین شرکت را برای صادر کردن گواهینامه خود انتخاب کنید.
شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو را از کجا پیدا کنیم؟
شرکت ایزو

هزینه صدور گواهینامه ایزو

برای صادر شدن مدارک معتبر بین المللی بایستی متوسط مابین 8 الی 10 میلیون تومان هزینه پرداخت کنید که این مساله با توجه به استاندارد انتخاب شده از سوی شما و زمینه کاریتان متغیر است. هم چنین قبل از صادر شدن مدرک ایزو بایستی فرمی از سوی ما تکمیل کنید و اطلاعات کامل شرکت خود را وارد نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید

شماره همراه: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما