نحوه گرفتن ایزو برای شرکت چگونه است؟

در این مقاله می خواهیم ابتدا به شرایط گرفتن ایزو برای شرکت بپردازیم و سپس مشخصات دریافت استاندارد و هم چنین هزینه مشاوره و پیاده سازی آن را عنوان خواهیم کرد.

شرایط گرفتن ایزو برای شرکت

هر سازمانی شرایط خاصی برای دریافت استاندارد تخصصی خود دارد. بدون شک بدون آشنایی و راهنمایی نمی توان انتظار داشت که سیستم مدیریتی در سازمان به درستی پیاده سازی می شود به همین دلیل لازم است قبل از انجام دادن این کار، به یک راهنما و مشاور تخصصی در این زمینه اکتفا کنید.

گرفتن ایزو برای شرکت بسته به نوع فعالیت سازمان به 4 اصل مهم و اصلی وابسته است که این اصول شامل:

  • تعداد پرسنلین و کارمندان فعال در سازمان
  • اندازه شرکت از منظر فرآیندهای کاری، تعداد مشتریان، تعداد محصولات و خدمات
  • تعیین بودجه اختصاصی سازمان جهت مشاوره و پیاده سازی سیستم آموزشی مورد نظر
  • میزان آشنایی پرسنلین و مدیران سازمان با الزامات و مستندات سیستم مورد نظر

این 4 اصل مهم ترین نکاتی است که قبل از اجرای استاندارد بایستی بدان توجه شود و این مساله در افزایش و یا کاهش هزینه ها و هم چنین مدت زمان پیاده سازی ایزو تاثیرگذار است.

حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید: پیاده سازی ایزو در کارخانه

شرایط گرفتن ایزو برای شرکت
گرفتن ایزو برای شرکت

روند دریافت ایزو در شرکت

گرفتن ایزو برای شرکت شامل مراحل و روندهای خاصی است که بدون گذراندن آن نمی توان انتظار داشت که گواهینامه معتبر به دست شما برسد. اغلب این روندها در مراحل ابتدایی انجام کارفرما خدمت کارفرما اعلام می شود و لازم است که حتما مدیر سازمان آشنایی کامل با وظایف و خدماتی که قرار است در سیستم کسب و کار وی رقم بخورد داشته باشد. از مهم ترین روندهای اجرایی در هنگام مشاوره ایزو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخمین و تعیین امکانات مدنظر جهت استقرار سیستم مدیریتی شامل امکانات اداری، آزمایشگاهی و تولیدی ( در صورت کمبود قبل از استقرار سیستم بایستی در جهت رفع آن توسط مسئول خرید شرکت اقدام شود.)
  • گذاشتن دوره آموزشی استاندارد در خصوص معرفی الزامات و بندهای استاندارد برای کارمندان و پرسنلینی که در ارتباط با خطوط تولید کارخانه و هم چنین خدمات شرکت، موثر هستند این موضوع باعث می شود که کارمندان شرکت با روند کلی این استاندارد و هم چنین الزامات آن اشراف داشته باشند و در هنگام پیاده سازی و استقرار مستندات ایزو، درک درست تری از این موضوع داشته باشند.
  • طراحی فرم ها و دستورالعمل های کاری مربوط به استاندارد مدنظر سازمان توسط کارشناسان و مشاوریم ایزو و پر کردت این فرم ها با کمک نماینده مدیریت شرکت که این روند یکی از مهم ترین گام های پروژه گرفتن ایزو به حساب می آید.
  • ممیزی های داخلی استاندارد در قبال چگونه اجراء کردن مستندات و الزامات ایزو توسط کارشناسان ایزو و در صورت تایید آماده شدن سازمان برای انجام ممیزی خارجی توسط شرکت ثالث
  • ممیزی خارجی توسط شرکت ثالث و اخذ تاییدیه جهت گرفتن گواهینامه ایزو
  • صدور گواهینامه ایزو با اعتبار 3 ساله و تعیین یک کارشناس و مشاوره ایزو در سطح سازمان جهت انجام دادن ممیزی های مراقبتی

همان طور که ملاحظه کردید تمامی موارد روند کامل گرفتن ایزو برای شرکت را نمایش می دهد که لازم است مدیران سازمان با این روند آشنایی کامل داشته باشند و این مساله برای تمامی استاندارد های ایزو یکسان و ثابت است.

روند دریافت ایزو در شرکت
ایزو برای شرکت

هزینه مشاوره و پیاده سازی ایزو چقدر است؟

هزینه مشاوره و پیاده سازی ایزو در سازمان وابسته به استاندارد انتخابی و هم چنی شرایط شرکت از منظر میزان آشنایی با الزامات ایزو و هم چنین امکانات وابسته به آن را دارد که اگر بخواهیم هزینه تقریبی برای آن در نظر بگیریم به صورت جدول زیر می باشد.

قیمت ایزو 9001 قیمت ایزو 14001 قیمت ایزو 45001 ایزو 10015 ایزو 10002 ایزو 10004 ایزو 17020 ایزو 17025 hse.ms ایزو 50001
40/0000/000 35/000/000 35/000/000 30/000/000 30/000/000 30/000/000 50/000/000 60/000/000 40/000/000 40/000/000

حتما این مقاله را مطالعه بفرمایید: هزینه دریافت ایزو 9001 در ایران

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی و مشاوره در زمینه گرفتن ایزو برای شرکت با شماره زیر تماس بگیرید:

آقای مهندس کریمی پور: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما