صدور گواهینامه ایزو 14001 چگونه صورت می گیرد؟

صدورگواهینامه ایزو 14001 به دو روش آنلاین و عملیاتی صورت می پذیرد.در این مقاله به انواع روش های دریافت گواهینامه ایزو 14001 به صورت کامل می پردازیم پس تا آخر ما را همراهی کنید.

ایزو 14001 چیست؟

مفهوم اصلی ISO 14001 این است که سازمان ها باید مجموعه ای واضح از سیاست های زیست محیطی را توسعه دهند، از مجموعه ای از بهترین شیوه ها برای نظارت فعالانه بر پایبندی آن خط مشی ها استفاده کنند و به طور مستمر سیستم را بر اساس بازخوردها و نتایج مستمر بهبود بخشند.بسیاری از شرکت ها و کارخانه جات برای کمتر کردن ردپای زیست محیطی خود، اقدام به اخذ یک سیستم مدیریت محیط زیست کارآمد می کنند. ایزو 14001 استانداردی است که با این هدف، توسط سازمان بین المللی استاندارد منتشر شده است. ISO 14001 تنها یکی از بیش از 23000 استانداردی است که از زمان شکل‌گیری آن در سال 1947 توسط ISO ارائه شده است.هنگامی که اقدام به اخذ گواهینامه ایزو 14001 می کنید حتما باید دیدگاه عملیاتی داشته باشید این ایزو  مجموعه ای از دستورالعمل ها و استانداردهایی است که باید متناسب با نیازها و شرایط خاص سازمان مورد نظر تنظیم شوند. به منظور حفظ یکپارچگی استانداردها، شرکت‌ها می‌توانند توسط سازمان‌های شخص ثالث گواهی دریافت کنند که اجرای خاص مستندات ایزو 14001 را ارزیابی می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا آن برنامه با بهترین شیوه‌های بین‌المللی تعیین‌شده در استاندارد مطابقت دارد یا خیر. شرکت هایی که به این روش گواهینامه دریافت می کنند اغلب این واقعیت را به عنوان راهی برای اثبات و تبلیغ تعهد خود به پایداری زیست محیطی نشان می دهند. ISO 14001 در ابتدا در سپتامبر 1996 راه اندازی شد، از آن زمان تاکنون توسط بیش از 300000 سازمان در سراسر جهان پذیرفته شده است. سیستم های EMS برای نظارت و گزارش در مورد پایداری محیطی یک شرکت، برای ذینفعان داخلی و خارجی طراحی شده اند. آنها توسط شرکت ها هم برای اهداف انطباق استفاده می شوند – به آنها اجازه می دهد از جریمه ها یا رسوایی های روابط عمومی (PR) اجتناب کنند.

گواهینامه ایزو 14001
گواهینامه ایزو 14001

رعایت چه الزاماتی برای صدور گواهینامه ایزو 14001 مهم است؟

طرف های ذینفع برای کسب و کار شما ضروری هستند و بر تأثیر محیطی سازمان شما تأثیر می گذارند. نیازها و انتظارات این احزاب باید در سیستم مدیریتی شما گنجانده شود. الزامات طرف های ذینفع: این موارد می تواند از تعهدات قانونی تا تعهدات تجاری متغیر باشد. بسیار مهم است که این الزامات را مستند کنید تا برنامه ریزی EMS خود را مطابق با آن هماهنگ کنید. هنگامی که این الزامات مستند شد، می توان استراتژی هایی برای برآورده کردن این تعهدات با حداقل اختلال در اهداف زیست محیطی ابداع کرد.

الزامات استاندارد ایزو 14001 به ده بخش تقسیم می شوند که سه بخش اول آن به اصطلاحات و تعارف استاندارد می پردازد و شامل الزام نمی شود. اما قسمت های 4 تا 10 به الزامات EMS می پردازد؛

4)سوابق صلاحیت

پیاده سازی EMS اغلب نیاز به شیوه های جدید دارد و ممکن است به آموزش اضافی نیاز داشته باشد. نگهداری سوابق دقیق از سطوح آموزش و شایستگی در سازمان شما به ردیابی مهارت های لازم کمک می کند و نشان می دهد که همه اعضا از نظر زیست محیطی مسئول هستند.

5)شواهد ارتباط

اطمینان از آگاهی در سازمان شما در مورد EMS و تعهدات مرتبط بسیار مهم است.

ارتباطات داخلی: روش هایی مانند ایمیل ها، جلسات، تابلوهای اعلانات یا اطلاعیه های اینترانت برای اطلاع رسانی به تیم شما در مورد اهداف محیطی، مشارکت های مورد انتظار و مسئولیت های آنها استفاده می شود.

ارتباطات خارجی: ارتباطاتی مانند ایمیل‌ها، جلسات، نامه‌ها و قراردادها جزئیات انتظارات شما از تامین‌کنندگان یا نحوه انجام تعهدات زیست‌محیطی خود در قبال اشخاص ثالث را شرح می‌دهند.

6)نظارت بر اطلاعات عملکرد

یکی از مزایای کلیدی ISO 14001 تمرکز آن بر بهبود مستمر است. نظارت بر عملکرد و اثربخشی EMS شما ضروری است. شما باید سوابق این ارزیابی ها را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که سازمان شما تعریف کرده است که چه چیزی، چگونه و چه زمانی را اندازه گیری کند تا کنترل فرآیند مناسب را حفظ کند.

7)ثبت تعهدات

آگاهی از الزامات زیست محیطی قانونی حیاتی است. ارزیابی‌های معمول باید برای تأیید این الزامات، با بررسی‌های منظم برای اطمینان از جاری بودن این اطلاعات انجام شود. سوابق همچنین باید شامل هر گونه تعهد به طرف های دیگر باشد.

8)برنامه حسابرسی داخلی و نتایج

ممیزی های داخلی اثربخشی EMS و عملکرد کلی محیطی شما را ارزیابی می کند و به نشان دادن انطباق با فرآیندهای تعیین شده کمک می کند. سوابق باید شامل جزئیات برنامه ممیزی منظم و هرگونه مشکل یا فرصت های بهبود شناسایی شده باشد.

9)نتایج بررسی مدیریت

مدیریت ارشد باید به طور منظم EMS را برای اطمینان از اثربخشی آن با نتایج مستند این بررسی ها بررسی کند.

10)چک کردن عدم انطباق ها و اقدامات اصلاحی

سازمان شما باید هرگونه عدم انطباق در فرآیندها و عملیات محیطی شما و اقدامات انجام شده برای رسیدگی به این موارد را مستند کند.

گواهینامه ایزو 14001

هزینه صدور ایزو 14001 چقدر است؟

دریافت گواهینامه ایزو 14001 به دو روش آنلاین و عملیاتی صورت می پذیرد؛ در دریافت هر دو مدرک مهم ترین کار، پیدا کردن یک CB(مرکز صادر کننده مدارک بین المللی) معتبر است که پیشنهاد ما به شما کار کردن با مجموعه 2ایزو است که چندین سال سابقه در زمینه اخذ مدارک بین المللی دارد.دریافت مدرک به صورت آنلاین زیاد سخت نیست و برای شرکت هایی که صرفا به مدرک نیاز دارند، گزینه مناسبی است. در روش آنلاین مدرک بسیار سریع تر از روش عملیاتی به دست مشتری می رسد(حدودا یم هفته تا 10 روز) و هزینه آن بسیار ناچیز است. اما در دریافت گواهینامه ایزو 14001 به روش عملیاتی قضیه کاملا متفاوت است. در این روش یک نماینده از شرکت صادرکننده به شرکت متقاضی جهت پیاده سازی بند های مقررات ایزو می رود و این قوانین را به پرسنل آموزش می دهد. طبیعتا این روش بازدهی مطلوبی در روند پیشرفت شرکت دارد و شرکت را در پیشبرد اهداف بلند مدت یاری می دهد.هزینه صدور مدرک به صورت عملیاتی بیشتر از روش آنلاین است بنابراین متقاضی روش آنلاین بسیار بیشتر است.

تعرفه هزینه های دریافت گواهینامه ایزو 14001 در شرکت 2ایزو به این صورت است:

A) روش آنلاین

                                                   صدور گواهینامه  ایزو 14001 به  روش آنلاین دریافت مدرک QAL دریافت مدرک TUV
دو میلیون و پانصد هزار تومان سه میلیون تومان

 

B) روش عملیاتی

                                                   صدور گواهینامه ایزو 14001 به روش عملیاتی با پیاده سازی به صورت آنلاین به صورت حضوری
ده میلیون تومان سی میلیون تومان

برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره در زمینه دریافت انواع گواهینامه ایزو، با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

09902702205

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما