صدور گواهی CE برای صادرات

برخی از محصولات قبل از انجام صادرات به اتحادیه اروپا نیاز به گواهی CE از نوع اورجینال دارند. در واقع این نشان بیانگر این است که یک محصول توسط سازنده ارزیابی شده است و تمامی الزامات ایمنی، بهداشت و حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا را برآورده می کند. نشان CE برای محصولاتی که در هر نقطه از جهان تولید می شوند و قصد دارند در اتحادیه اروپا عرضه کنند، لازم است.

گواهی CE از نوع اورجینال فقط برای محصولاتی اجباری است که قصد صادرات به اتحادیه اروپا را دارند. قبل از استفاده علامت CE، بهتر است مطمئن شوید که محصول شما با تمام الزامات مربوطه برابر است. البته این نکته را در نظر بگیرید چسباندن نشان CE به محصولاتی که مشخصات اتحادیه اروپا برای آنها وجود ندارد یا نیازی به چسباندن نشان CE ندارند ممنوع است.

نشان CE چیست؟

تعریف واژه نامه کیفیت: مطابق با علامت اروپا (CE Mark)

علامت Conformitè Europeenne” (CE)” به عنوان علامت مخصوص اتحادیه اروپا (EU) برای تنظیم کالاهای صادراتی در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) از سال 1985 تعریف شده است. دستورالعمل ها این نشان نه تنها برای محصولات در اتحادیه اروپا، بلکه برای محصولاتی که در EEA تولید یا برای فروش می رسد، اعمال خواهد شد.
گواهی CE

اخذ نشان CE بیانگر چیست:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، “علامت CE” نمادی است که باید روی بسیاری از محصولات قبل از فروش در بازار اروپا چسبانده شود. این علامت نشان می دهد که یک محصول:

  1. قواعد دستورالعمل های مربوط به محصول اروپایی را برآورده می کند
  2. همه الزامات مربوط به استانداردهای عملکرد و ایمنی هماهنگ اروپایی را تامین می کند
  3. برای هدف خود مناسب است و جان و مال را به خطر نمی اندازد

وجود “علامت CE” بیشتر نشان می دهد که تاییدیه لازم برای حمایت از صادرات محصول موجود است، و تولید کننده ای که مسئول ارسال محصول به بازار اتحادیه اروپا است در صورت درخواست می تواند، مدارک مربوطه را ارائه دهد.

چگونه می توان گواهی CE را دریافت کرد؟

تمامی تولیدکنندگان، مسئولیت اعلام انطباق با تمامی الزامات را بر عهده دارید. برای چسباندن علامت CE به محصول خود نیازی به مجوز ندارید، اما قبل از انجام این کار، باید:

  1. اطمینان از انطباق با تمام قواعد مربوطه در اتحادیه اروپا
  2. تعیین کنید که آیا می توانید محصول خود را به تنهایی ارزیابی کنید یا اینکه باید توسط یک سازمان متخصص انجام شود
  3. یک پرونده فنی برای مستندسازی انطباق جمع آوری کنید: در مورد اسناد فنی اطلاعات کسب کنید
  4. پیش نویس و امضای اعلامیه انطباق اتحادیه اروپا
    گواهی CE

چگونه علامت CE را چسبانده اید؟

علامت CE باید قابل روئیت، خوانا و بدون دسترسی برای حذف باشد. تمامی حروف باید ابعاد عمودی داشته باشند و کوچکتر از 5 میلی متر نباشند (مگر جز در مواردی خاص)

این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که خواستید “نشان CE” را روی محصول خود کوچک یا بزرگ کنید، باید به نسبت دو حرف احترام بگذارید. تا حروف اول قابل مشاهده باشند، این علامت می تواند اشکال مختلفی داشته باشد (به عنوان مثال رنگی، جامد یا توخالی).

البته که این نشان اروپایی را نمیتوان روی محصول قرار داد، بلکه الزام است آن را روی بسته بندی یا هر سند همراهی دیگر بچسبانید.

روند اخذ گواهی CE:

همانطور که در بالا به آن اشاره داشتیم ،در واقع CE (مخفف فرانسوی “Conformite Europeenne”) گواهی می دهد که یک محصول دارای الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست اتحادیه اروپا است که ایمنی مصرف کننده را تضمین می کند. بی شک تولیدکنندگان در اتحادیه اروپا (EU) و خارج از کشور باید الزامات نشان CE را در صورت لزوم رعایت کنند تا محصولات خود را در اروپا به بازار عرضه کنند.

تنها تولید کننده ای که فرآیند ارزیابی انطباق را طی کرده است می تواند این نشان را روی محصول بچسباند. با علامت CE، محصول ممکن است در سراسر اتحادیه اروپا به بازار عرضه شود. نشان CE اکنون دسترسی محصول را به 32 کشور با جمعیتی نزدیک به 500 میلیون فراهم می کند.

اگر اجازه ندارید محصول خود را به اتحادیه اروپا ارسال کنید، باید از خدمات یک آزمایشگاه وابسته به «سازمان آگاه اروپایی» استفاده کنید تا محصول شما را برای نشان CE آزمایش و تأیید کند. آزمایشگاه‌هایی در ایالات متحده وجود دارند که با سازمان‌های آگاه اروپایی قرارداد فرعی می‌بندند و واجد شرایط انجام آزمایش و صدور گواهینامه هستند. پس برای اخذ گواهی CE باید مراحل خاص سپری شود که از تخصص کارشناسان شرکت آروین سپهر دیار می باشد. ما با بستن قرارداد طی بازه زمانی خاص تمامی پروسه از جمله آزمایش و بازرسی ها انجام خواهیم داد.

جزئیات تماس با کارشناسانی که می توانند در خصوص گواهی CE برای صادرات به شما کمک کنند.
شماره تماس: 09185210731
شماره تماس: 09902702205

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما