مراحل گرفتن ایزو 9001 برای سازمان

اگر شرکت و یا سازمانی دارید شناخت مراحل گرفتن ایزو 9001 بسیار می تواند به کار شما بیاید تا با دیدی بازتر بتوانید الزامات و مستندات مربوط به این استاندارد را پیاده سازی کنید.

ایزو 9001 چیست؟

سازمان جهانی استاندارد ایزو، برای نخستین بار سیستم مدیریت کیفیت یا همان ایزو 9001 را پایه ریزی کرد و به نوعی تمامی استاندارد های تخصصی و به روز دنیا را بر اساس این استاندارد نوشت. در واقع اگر شرکت و یا سازمانی هستید که هیچ گونه آشنایی با استاندارد های ایزو ندارید، بدون شک نخستین گام، گرفتن ایزو 9001 است. در واقع این استاندارد دارای الزامات متعددی است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی و ردیابی خرابی هایی که ممکن است در سازمان اتفاق بیفتد
  • کنترل موجودی و انبارداری ( تعریف رسید پذیرش، خرید کالا و فروش)
  • تضمین کیفیت با استفاده از ابزارهای هفت گانه کنترل کیفیت یا همان spc
  • تعمیرات و نگهداری ماشین آلات با استفاده از برنامه ریزی های مدون و تشریح سوابق تعمیرات
  • برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک جهت تعیین استراتژی های سازمانی برای رسیدن به اهداف متعالی و بلند مدت
  • شناسایی ریسک و فرصت ها
  • ترخیص کالا و خدمات
  • مبحث هزینه یابی کیفیت
  • و….

تمامی این موارد در هنگام دریافت ایزو 9001 در سازمان شما اجرایی می شود و بر اساس بهترین و مفیدترین استاندارد روز دنیا، مستندات و الزامات سیستم مدیریت کیفیت پایه ریزی می شود.

ایزو 9001 چیست؟
گرفتن ایزو 9001

پیش نیاز گرفتن ایزو 9001

برای گرفتن این استاندارد 3 کار اساسی باید در سازمان انجام داد:

  • جمع آوری مستندات و سوابق اجرایی در سازمان که شامل نحوه تولید، خرید، فروش و بازاریابی است.
  • تعیین نماینده مدیریت در سازمان که بتواند آموزش های مربوط به کارشناسان و مشاورین ایزو، را به داخل سازمان منتشر کند و بر این اساس مستندات ایزو 9001 به بهترین شیوه ممکن در سازمان اجرایی شود.
  • درخواست چک لیست های ممیزی استاندارد که تاثیر بسیار زیادی در درست اجراء کردن مستندات ایزو دارد.
پیش نیاز گرفتن ایزو 9001
گرفتن ایزو 9001

هزینه گرفتن ایزو 9001

اگر در تهران هستید هزینه مشاوره، پیاده سازی و گرفتن استاندارد ایزو 9001 چیزی در حدود 20 میلیون تومان است، اما در شهرستان حدود 20 درصد به این هزینه ها اضافه می شود.

هم چنین برای گرفتن گواهینامه ایزو 9001، باید در ابتدا تمامی الزامات و بندهای ایزو در سازمان شما به اجراء درآید و بعد از اتمام ممیزی و تایید، گواهی ایزو از شرکت ثالثی برای شما صادر می گردد. هزینه های مربوط به ثبت و صدور مدارک ایزو در مقالات قبلی توضیح داده شده است و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما