هزینه گرفتن گواهینامه ایزو چقدر است؟

به نظر می رسد شرکت های بسیاری در ایران متقاضی دریافت مدرک ایزو هستندُ اما مساله ای که در این جا مهم است هزینه گرفتن گواهینامه ایزو می باشد که در این مقاله می خواهیم راجب به مقدار هزینه سرمایه گذاری برای این کار و مباحث مربوط به آن بپردازیم.

چرا گرفتن گواهینامه ایزو مهم است؟

داشتن یک مدرک بین المللی و معتبر نه تنها شرکت ما را در سطح داخلی کشور به عنوان یک برند و پیشرو در زمینه کاری مرتبط معرفی می کند بلکه می تواند جایگاه بین المللی سازمان را چه از نظر دیده شدن و چه از نظر اقتصادی بهبود ببخشد.
اما این تنها نکته مربوط به مزیت گرفتن گواهینامه نیست، مساله بعدی اجرای درست و اصولی خط مشی استاندارد مربوطه است که به وسیله آن گواهینامه ایزو را دریافت کرده ایم. زمانی که مدرک معتبر بین المللی جلوی چشم کارمندان و پرسنلین سازمان است، پیروی از اصول استاندارد و ایزو در سازمان راحت تر می شود و این موردی است که باعث به فکر افتادن مدیران سازمان جهت دریافت مدرک و مستندات ایزو است.

چرا گرفتن گواهینامه ایزو مهم است؟
هزینه گرفتن گواهینامه ایزو

هزینه گرفتن گواهینامه ایزو به چه عواملی بستگی دارد؟

سوال اصلی که در ذهن مدیران سازمان شکل می گیرد این است که برای تمامی سازمان ها هزینه گرفتن گواهینامه ایزو ثابت است یا خیر؟ پاسخ دادن به چنین سوالی باعث می شود که دید مدیران عزیز در جهت گرفتن استاندارد مربوطه بازتر شود به همین دلیل ما پاسخ این سوال را به شما خواهیم داد.

باید بگوییم به 3 دلیل هزینه گرفتن مدرک ایزو برای تمامی سازمان ها ثابت نیست. این 3 دلیل شامل موارد ذیل است؟

  1. هر سازمانی زمینه کاری متفاوتی دارد. سازمان ایزو برای هر کدام از سازمان های مختلف با زمینه فعالیت مختلف ایزویی را طراحی کرده است و مسلما هر ایزویی هزینه متفاوتی دارد.
  2. دلیل دوم که در میزان سرمایه گذاری برای استاندارد مربوطه تاثیر گذار است تعداد فرآیندهای کاری می باشد که در مجموعه در حال اجراء شدن است. مسلما یک شرکت تولیدی بزرگ که فرآیندهای کاری پیچیده ای از جمله برنامه ریزی تولید، نگهداری و تعمیرات و هم چنین کنترل کیفیت دارد با یک شرکت بازرگانی که تنها بحث فروش آن پراهمیت است، با همدیگر فرق دارد.
  3. دلیل سوم که مسلما مهم ترین دلیل می تواند باشد، شرکت های متفاوتی هستند که گواهینامه ایزو را صادر می کنند. در حال حاضر بیش از 100 شرکت اروپایی و آمریکایی هستند که مدرک معتبر بین المللی در ایران صادر می کنند. هر کدام از این شرکت روش کار متفاوت و بالطبع هزینه متفاوتی را از مشتریان دریافت می کنند.
هزینه گرفتن گواهینامه ایزو به چه عواملی بستگی دارد؟
هزینه گرفتن گواهینامه ایزو

کدام شرکت ها هزینه بیشتری دریافت می کنند و کدام کم تر؟

شرکت هایی که وابسته به سازمان iaf هستند هزینه بیش تری را از مشتریان خود دریافت می کنند. در ایران هر شرکتی که زیر نظر سازمان تایید صلاحیت ایران باشد، قاعدتا زیر نظر سازمان iaf است. به همین دلیل علاوه بر هزینه گرفتن گواهینامه ایزو، هزینه اجرایی کردن مستندات را هم از مشتریان خود دریافت می کنند.

به طور مثال برای یک استاندارد عمومی هم چون ایزو 9001، چیزی حدود 7 میلیون تومان بابت صدور مدرک ایزو و مابین 15 الی 20 میلیون تومان برای پیاده سازی آن دریافت می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما