گرفتن استاندارد ایزو منابع انسانی

استاندارد ایزو مدیریت منابع انسانی که همه آن را با نام ایزو 30414 می شناسند، جهت یاری رساندن نیروی کار بهتر و مفید تر به وجود آمده است. بی شک دارایی هر صنف افراد زیر مجموعه آن ها می باشد به همین دلیل برای موفقیت در تجارت بررسی سنجش سهم افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا سازمان بین المللی، جهت بهبود هرچه بیشتر ایزو 30414 را تدوین و طراحی کرده است تا ارگان ها دید واضحی از سرمایه انسانی خود داشته باشند و در مورد آن گزارش تهیه کنند.در واقع با دریافت استاندارد ایزو منابع انسانی سازمان را به مکانی عالی برای ذینفعان تبدیل کنید.

از مهمترین استانداردهای ایزو مدیریت منابع انسانی که تعداد بیشماری دارند ما به مهمترین آن اشاره می کنیم:  (ISO 30400)، برنامه ریزی نیروی کار (ISO 30409)، استخدام (ISO 30405)، مدیریت منابع انسانی (ISO 30408)، معیارهای منابع انسانی (ISO 30410) و گزارش سرمایه انسانی (ISO 30414).

استاندارد مدیریت منابع انسانی به صورت جامع است، 13 قسمت را در برمی گیرد که طیف گسترده‌ای از سنجش‌های قابل مقایسه‌ای را برای تهیه‌ی گزارش درون و برون سازمانی از مدیریت منابع انسانی ارائه می‌دهد که شامل همه‌ی موارد بهداشت و ایمنی شغلی، گردش مالی، حفظ و فرهنگ سازمانی هستند.

استاندارد ایزو مدیریت انسانی

مشخصات فنی استاندارد ایزو منابع انسانی:

  1. ایزو 24176:
    این استاندارد مجموعه معیارهای فرهنگ سازمانی به عئمالی همچون هدف و ارزش شفاف سازمانی، روش های استخدام در یک شرکت  با یک نیروی کار متعهد و راه های سنجش آن نگاه می‌کند.
  2. ایزو 24179:
    این استاندارد مربوط به معیارهای ایمنی و بهداشت شغلی که به شکل ویژه ای به داده‌های ایمنی و بهداشت شغلی است و موارد تفسیری ربوط به ان بسیار حائز اهمیت است.
  3. ایزو 30407:
    این استاندارد مربوط به هزینه جذب نیرو است که اقدامات لازم برای برآورد دقیق هزینه جهت حفظ کیفیت را توصیف می کند.
  4. ایزو 30410:
    این استاندارد مربوط به معیار تأثیرات جذب نیرو است که اصولا موقعیت‌های مهم و روش‌های ارزیابی را تعیین می کند.
  5. ایزو 30411:
    این استاندارد مربوط به معیار کیفیت جذب نیرو است که مجموعه ای از موارد را برای ارزیابی کیفیت کاری شخص فراهم می‌کند که البته می‌تواند متناسب با شرایط مختلف تجاری و سازمانی باشد.
  6. ایزو 30421:
    این استاندارد مربوط به مقیاس گردش مالی است که عناصر گردش نیروی کار را توصیف می‌کند.
  7. ایزو 30423:
    ا
    ین استاندارد مربوط به مقیاس ارزیابی اخلاق است که فرمولی را برای اقدامات قابل مقایسه ارائه می‌دهد.
  8. ایزو 30425:
    این استاندارد مربوط به مجموعه معیارهای در دسترس بودن نیروی کار است که فرمول محاسبه تعداد کارکنان موجود در هر زمان را توصیف می کند.
  9. ایزو 30427:
    این استاندارد مربوط به مجموعه معیار هزینه‌ها است که جزییات فرمول برای محاسبه‌ی و براورد هزینه‌ها می باشد.
  10. ایزو 30430:
    این استاندارد مربوط به معیارهای استخدام است که عناصر جذب نیرو، گردش مالی را با فرمولی خاص برای فرآیند قابل مقایسه توصیف می کند.
  11. ایزو 30431:
    این استاندارد مربوط به معیارهای رهبری است که رهنمودی را برای ارزیابی ارزش رهبری در سازمان از جمله اعتماد، و سایر توسعه ها فراهم می کند.
  12. ایزو 30432
    این استاندارد مربوط به معیارهای بهره وری نیروی کار است که علاوه بر پرسنل، بلکه هر مسئله‌ای را که می‌تواند بر روال کار تأثیر بگذارد تحت پوشش قرار می‌دهد. این شامل سطح اشتغال فعلی صنعت و تأمین مهارت، سطح آموزش و تجربه، کیفیت رهبری و موارد دیگر است. همچنین این امکان را فراهم می کند تا معیار رقبا در داخل و در بخش‌های مختلف فراهم شود.
  13. ایزو 30433:
    و آخرین استاندارد مربوط به مقیاس برنامه ریزی زنجیره‌ای است که عناصر مختلف همچون برنامه ریزی زنجیره‌ای را توصیف می کند و البته فرآیند قابل مقایسه ای را برای گزارش در مورد آنها ارائه می‌دهد. این همچنین شامل نرخ اثر بخشی و میزان آمادگی است.
    استاندارد ایزو مدیریت انسانی

سفارش صدور گواهینامه ایزو 30414:

برای اخذ استاندارد ایزو مدیریت انسانی و مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان متخصص  شرکت آروین سپهر دیار تماس بگیرید. کارشناسان متخصص آروین سپهر دیار کلیه‌ی فرآیندهای مربوط به مشاوره پیاده سازی الزامات گواهینامه ایزو را در کمترین زمان انجام می دهد.
جهت دریافت استاندارد ایزو مدیریت انسانی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.
شماره موبایل: 09185210731
شماره موبایل: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما