گرفتن گواهینامه ایزو 10015 برای سازمان

چرا سازمان های قصد گرفتن گواهینامه ایزو 10015 را دارند؟ زیرا حیط کسب و کار هر روز رقابتی تر می شود. به منظور باقی ماندن در بازار، سازمان ها روی فناوری سرمایه گذاری می کنند، فرآیندها را تغییر و محصولات جدید ایجاد می کنند، در حالی که کارکنان باید به همان سرعتی که این تغییرات اجرا می شوند، خود را با آن وفق دهند. برای رویارویی با این چالش‌ها، شرکت‌ها باید به دنبال راه‌هایی برای توانمندسازی و تقویت یادگیری باشند و اطمینان حاصل کنند که با اهداف و استراتژی‌های شرکت همسو می باشد یا خیر؟

نقش اصلی استاندارد ایزو 10015:

نقش این استاندارد ارائه رهنمودهایی است که می تواند به سازمان کمک کند تا نیازهای آموزشی را شناسایی و تجزیه و تحلیل کند، آموزش طراحی و برنامه ریزی کند، منابعی را برای آموزش فراهم کند، نتایج آموزش را ارزیابی کند و روند آموزش را برای دستیابی به اهدافش نظارت و بهبود بخشد. این استاندارد بر سهم آموزش در بهبود مستمر تاکید دارد و قصد دارد به سازمان ها کمک کند تا آموزش خود را به سرمایه گذاری موثرتر و کارآمدتر تبدیل کنند.
گواهینامه ایزو 10015

دلیل اخذ استاندارد ایزو 10015 چیست:

آروین سپهر دیار پیشرفته‌ترین و جامع‌ترین راه‌حل نرم‌افزاری را برای مدیریت شایستگی و آموزش ارائه می‌دهد که نیازهای مورد نیاز مقررات مختلف جهانی را برآورده می‌کند. ما به شرکت ها کمک می کند تا با ایزو 10015 مطابقت داشته باشند و در عین حال هزینه ها را کاهش دهند، موفقیت را به حداکثر برسانند، بهره وری را افزایش دهند و خطرات را کاهش دهند.

راه حل و مشاوره ما سازمان ها را قادر می سازد تا به راحتی الزامات ایزو 10015 را برآورده کنند، منابعی را برای مدیریت شایستگی ها، آموزش ها، برنامه ها، برنامه های عملیاتی، شاخص ها، فرآیندها و موارد دیگر، افزایش کارایی سازمانی، کاهش دوباره کاری و اتلاف فراهم می کند.

با قابلیت‌های همکاری آنلاین، سازمان و مدیران می‌توانند با مشارکت بیشتر کاربران، تیم‌ها، دفاتر و واحدهای تجاری با رویکردی سیستماتیک و یکپارچه برای کسب برتری در شایستگی و مدیریت آموزش، ارتباط برقرار کرده و در مورد طرح‌های انطباق به‌روز شوند.

مزایای اصلی:

  1. این استاندارد راهنمایی هایی را در مورد فناوری آموزشی و یادگیری سازمانی ارائه می دهد و به طور خاص بر نیازهای تجاری تمرکز دارد.
  2. شرکت هایی که از سیستم های مدیریت کیفیت استفاده می کنند، قادرند به راحتی استاندارد مرتبط با آموزش را اجرا کنند.
  3.  استانداردی مبتنی بر فرآیند است که آن را ساده و کاربردی می کند.
  4. این استاندارد آموزش را به نیازهای عملیاتی روزمره و اهداف استراتژیک مرتبط می کند.
  5. این سرمایه گذاری آموزشی را به سود بهره وری و عملکرد تبدیل می کند.
  6. همچنین به حفظ استعدادهای کلیدی و پیشرفت شغلی آنها کمک می کند.
  7. کیفیت محصول یا خدمات است.

چرا سازمان ها به گواهینامه ایزو 10015 نیاز دارند:

جهانی شدن و توسعه سریع فناوری، شرایط سازمانی و رقابت در بازار تغییر کرده است. منابع انسانی با کیفیت، عامل کلیدی برای حفظ عملکرد بالا، سرمایه گذاری در توسعه منابع انسانی ضروری است. برای حفاظت از این سرمایه گذاری در آموزش و توسعه مدیریت منابع انسانی، فرآیندهای توسعه منابع انسانی نیازمند برنامه ریزی، اجرا، ارزیابی و کنترل سیستم است.

آموزش در محل کار در مقایسه با آموزش های مرسوم، بیشتر برای رفع نیازهای خاص سازمان خود است. این استانداردها به مدیریت کمک می کند تا به آنچه می گوید عمل کند.
گواهینامه ایزو 10015

مراحل پیاده سازی ایزو 10015 و IWA2:

اجرای این استاندارد شامل چند مرحله است. نیازسنجی اولین گام در متن استاندارد است که در آن آمده است:

نیازسنجی باید بر اساس نیازهای آموزشی و آموزشی فعلی پرسنل مورد انتظار با توجه به صلاحیت باشد.

این امر بیانگر آن است که آموزش آتی در ارتباط با اهداف تجاری و استراتژیک نیاز دارد و باید از طریق منابع داخلی و خارجی برای ارائه خدمات آموزشی اتخاذ شود.

نحوه ادغام ایزو 10015 با ایزو 9001 و ایجاد IWA2:

اجرای صحیح ایزو 10015 به سازمان کمک می کند تا نسبت به صلاحیت پرسنل به جای واکنش (انفعالی) اقدام کند. اقدامات، اقدامات پیشگیرانه ای هستند که سازمان در برنامه ریزی و اقدام از سطح مناسبی از دانش و قدرت برخوردار نبوده است. برای اطمینان از کیفیت آموزش، فرآیند آموزش باید به عنوان بخشی از سیستم مدیریت کیفیت در نظر گرفته شود. نظارت و بهبود فرآیند مطابق با ایزو 10015 / IWA2 مدیریت و اجرای صحیح سیستم را تضمین می کند.

طبق چرخه دمینگ PDCA فرآیند چهار مرحله ای برای آموزش موثر به شرح زیر است:

  1. نیازهای آموزشی
  2. برنامه ریزی آموزشی
  3. اجرا تمرین
  4. معیارهای پیامد و نتایج عملکرد و اثربخشی آموزش

جهت سفارش گواهینامه ایزو 10015 می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما