روش پیاده سازی ایزو 17025

پیاده سازی ایزو 17025 بنا به تخصصی بودن آن باید توسط کارشناس متخصص انجام شود. بازه زمانی مشاوره و پیاده سازی این استاندارد 3 ماه می باشد. تمرکز اصلی مشاوران ما در رکن اصلی پیاده سازی این استاندارد یعنی بخش های فنی و مدیریتی آزمایشگاه و کالیبراسیون می باشد. برای آگاهی از شرایط با ما تماس بگیرید.

مقدمه:

اگر برای سازمان خود در فکر پیاده سازی ایزو 17025 هستید، احتمالاً سؤالات شما به شرح زیر است: چگونه به این استاندارد برسیم؟ آیا در حال حاضر ما آماده ایم؟ چه اقداماتی باید انجام شود؟ این کار چقدر برای ما هزینه دارد؟ فرآیند چقدر طول میکشد؟
برای موفقیت در پیاده سازی ایزو 17025 باید مراحل زیر سپری شود:

  1. دریافت حمایت مدیریت
  2.  تعریف محدوده، تعهد و وظایف
  3.  بررسی ریسک ها و فرصت ها
  4. تعریف رویه ها
  5.  و سپس اجرای فرآیندها، رویه ها و کنترل ها
  6.  اجرای برنامه های آموزشی و آگاهی
  7. تعامل با نهاد اعتباربخشی
    پیاده سازی ایزو 17025

تعریف استاندارد ایزو 17025:

این استاندارد که توسط سازمان بین المللی تدوین و طراحی شده است و نسخه بروز رسانی شده آن مربوط به سال 2017 می باشد، مباحث و دستورالعمل های اجرایی آن الزامات عمومی صلاحیت آزمایشگاه‌ها و کالیبراسیون را بیان می کند. الزامات مدیریت در درجه اول به عملکرد و اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت در داخل آزمایشگاه مربوط می شود.

هدف ایزو 17025 چیست: آزمایشگاه‌ها را قادر می‌سازد که با شایستگی هر چه بیشتر فعالیت و نتایج معتبری را به ارمغان بیاورد و در نتیجه اعتماد به کار خود را در سطح ملی و سراسر جهان افزایش می‌دهند.

منظور از پیاده سازی ایزو 17025 چیست:

پیاده سازی یک سیستم مدیریت کیفیت تخصصی طبق استاندارد تعیین شده ایزو 17025 برای آزمایشگاه و کالیبراسیون ها بسیار چالش برنگیز است. استقرار این استاندارد به دو عامل حیاتی بستگی دارد. این دو عامل شامل یک: درجه پیچیدگی فنی برخی از آزمایش ها و دومین مورد آن نیز در خصوص نحوه مدیریت صحیح می باشد. پس استقرار و پیاده سازی ایزو 17025 سبب ارائه موضوعات کلیدی در حین اجرای یک سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه‌هایی علمی مواد و برخی ملاحظات در مورد استراتژی‌ها برای اجرای مؤثر مدیریت کارا می باشد.
پیاده سازی ایزو 17025

پیاده سازی ایزو 17025 به چند روش قابل اجرا است:

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم پیاده سازی این استاندارد تخصصی نیاز به تبحر کارشناسان و مشاوران ایزو دارد. بهتر است امورات را به این افراد کاربلد بسپارید، اگر چه این روش متحمل هزینه ای می باشد، اما واقعا ارزشش را دارد چون درصد خطا و اشتباه به شدت کاهش می یابد.
اما گاها پیش می آید سازمانی برای پیاده سازی ایزو 17025 یک نماینده برای خود انتخاب می کنند و سعی در خرید مستندات ایزو 17025 را دارند که خودشان با توجه به دستورالعمل ها و روش اجرایی آن این استاندارد را در محل استقرار بخشند. در این روش هزینه ها کاسته می شود اما در صد خطا و اشتبا افزایش می یابد.
بهتر است کار را به کاردان سپرد. خوشبختانه مشاوران و کارشناسان مجرب ما در خصوص پیاده سازی استاندارد 17025 دارای رزومه کاری مفید هستند که گواه بر تجربه و تخصص آنهاست.

هزینه پیاده سازی ایزو 17025 چقدر است:

برای آگاهی از هزینه پیاده سازی ایزو یک فرم توسط کارشناسان ما برای متقاضی ارسال می شود زمانی که فرم پر گردد ما می توانیم قیمت و هزینه استقرار ایزو را به طور دقیق بیان کنیم. یک نکته را در نظر بگیرید این هزینه صرفا جهت مشاوره و پیاده سازی ایزو 17025 می باشد و ربطی به صدور گواهی زیر نظر سازمان استاندارد ندارد.
جهت دریافت فرم مشاوره استاندارد 17025 و برای آشنایی بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص پیاده سازی ایزو 17025 با شماره ی زیر تماس بگیرید.

شماره تماس: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما