مشاوره استاندارد ایزو 17025

یکی از سخت ترین استانداردهایی که برای پیاده سازی نیازمند تخصص بالای کارشناسان و مشاورین دارد، ایزو آزمایشگاه است. مشاوره ایزو 17025 دارای مراحل مختلفی است که در زیر به این موارد اشاره خواهیم کرد

چرا گرفتن ایزو 17025 مهم است؟

گرفتن این استاندارد برای شرکت های فعال در حوزه آزمایشگاهی اجباری است. این سازمان ها برای این که به حیات خود ادامه دهند نیازمند گرفتن گواهی ایزو 17025 از اداره استاندارد ایران هستند. تنها سازمان تایید صلاحیت ایران می توان مدرک این استاندارد را صادر کند و مشاوره ایزو 17025 توسط شرکت آروین سپهر دیار انجام می پذیرد.

از کجا ایزو 17025 بگیریم؟

همان طور که اشاره کردیم دریافت این استاندارد توسط سازمان تایید صلاحیت ایران انجام می پذیرد. سازمان استاندارد ایران تحت اعتبار iaf می باشد و در دنیا این استاندارد را از شرکت های معتبر تحت اعتبار iaf دریافت می کنند اما به دلیل وجود برخی تحریم های گسترده علیه ایران، تنها می توان از سازمان استاندارد مدرک ایزو 17025 را دریافت کرد.

از کجا ایزو 17025 بگیریم؟
مشاوره ایزو 17025

شرایط مشاوره ایزو 17025

برای مشاوره این استاندارد نیاز است که تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری شرکت فراهم باشد. این امکانات شامل موارد زیر است:

  • تهویه مناسب و نور کافی در محیط آزمایشگاه وجود داشته باشد تا بتوان در شرایط استانداردی آزمون ها را انجام داد.
  • تمامی نرم افزارهای کاربردی مربوط به تست های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت بایستی در سیستم های کاری شرکت مهیا باشد.s
  • یک مدیر آزمایشگاه صلاحیت دار بایستی در شرکت مستقر باشد تا بتوان آموزش های حرفه ای مربوط به پیاده سازی ایزو 17025 را به ایشان منتقل کرد.
  • تمامی تجهیزات و دستگاه های کاری موجود در آزمایشگاه بایستی توسط یک شرکت ثالث مورد ارزیابی و کالیبراسیون قرار گیرد و نتایج و سوابق کالیبراسیون بایستی در فرم های ارزیابی مورد نگارش قرار گیرد تا ما بتوانیم بر اساس این سوابق و اطلاعات مشاوره ایزو 17025 را به درستی انجام دهیم.
شرایط مشاوره ایزو 17025
مشاوره ایزو 17025

هزینه مشاوره ایزو 17025

هزینه مشاوره این استاندارد بستگی به دو پارامتر دارد که شامل موارد زیر است:

  • تعداد تست های درون آزمایشگاه شما می تواند در کاهش و یا افزایش هزینه پیاده سازی ایزو 17025 تاثیر گذار باشد.
  • میزان امکانات سخت افراری و نرم افزاری تا چه حد هست. هر چقدر این امکانات بیشتر و یا کم تر باشد می تواند در افزایش و یا کاهش هزینه ها تاثیر بگذارد.
  • تا چه حد سازمان شما با الزامات و مستندات ایزو 17025 آشنایی دارد اگر هیچ گونه آشنایی با این مستندات ندارید و یا این که هنوز ایزو 9001 را در سازمان خود پیاده سازی نکرده اید می تواند هزینه های مربوط به گرفتن استاندارد 17025 را برای شما بیشتر کند.

در حال حاضر متوسط هزینه ایی که برای پیاده سازی و مشاوره این استاندارد در نظر گرفته شده است چیزی در حدود 30 الی 40 میلیون تومان است. پس از بستن قرار داد توسط شرکت مشاوره و کارفرما، یک نوبت جلسه ابتدایی آشنایی با الزامات و مستندات این استاندارد گذاشته می شود و در این خصوص پروژه پیاده سازی و مشاوره ایزو 17025 استارت زده می شود. هم چنین رزومه مربوط به شرکت آروین سپهر دیار را می توانید در این لینک مشاهده بفرمایید.

شماره تماس: 09902702205

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما