سفارش ایزو، گامی حیاتی برای ارتقاء اعتبار سازمان

یکی از مهم ترین الزامات روز دنیا جهت موفقیت کسب و کارها در دنیای رقابتی امروز، سفارش ایزو می باشد. در این مقاله به مهم ترین نکات در خصوص استاندارد های بین المللی و مراحل مربوط به آن می پردازیم.

چرا باید ایزو بگیریم؟ 5 دلیل قانع کننده برای سفارش ایزو

اگر کشور ایران را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که حدود نیمی از کسب و کارهای متوسط هنوز با الزامات ایزو آشنایی ندارند و مدیران این سازمان ها مردد سفارش ایزو می باشند. اما در این جا می خواهیم دلایلی را برای شما عزیزان بیاوریم که نشان می دهد دریافت استاندارد های ایزو چقدر ضروری به نظر می رسد:

  1. اعتماد مشتریان به برند و کسب و کار شما افزایش پیدا می کند.
  2. با دریافت گواهی ایزو ورود شما به بازار بین المللی به ساده ترین شکل ممکن رقم می خورد.
  3. فرآیندهای کاری جریان افتاده در داخل سازمان به مناسب ترین شیوه ممکن بهینه سازی می شود و این مساله باعث کاهش هزینه های اضافی در سازمان می گردد.
  4. سازمان های همکار و سرمایه گذارانی که قصد ورود به زمینه فعالیت شما را دارند با مشاهده مدرک معتبر ایزو، نظر آن ها به سمت سازمان شما جلب می شود.
  5. بهره وری کارمندان با آموزش های مناسب از سوی مشاورین افزایش پیدا می کند.

سفارش ایزو

مراحل کلیدی در فرآیند سفارش ایزو

چند مرحله کلیدی و اساسی جهت سفارش ایزو لازم و ضروری است که شرح آن بدین صورت است:

  • ابتدا بایستی مشخص شود که نیاز سازمان شما با بهره گیری از چه استانداردی رفع می شود. ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 مهم ترین استاندارد ها به حساب می آید.
  • جهت پیاده سازی استاندارد انتخابی همکاری با یک مشاور متخصص لازم و اجباری است تا در طول مسیر پروژه راهنمای شما باشدو اصلا به این فکر نباشید که خود به تنهایی می توانید مستندات ایزو را پیاده سازی کنید چون که مسیر دشواری است و لازم است یک متخصص در این مسیر با شما همراه باشد.
  • کارکنان سازمان بایستی حتما با الزامات آشنا شوند و آن را مطابق با سیستم مدیریتی شرکت انجام دهند.
  • انجام بازرسی های داخلی که بدان ممیزی گفته می شود برای اطمینان از پیاده سازی درست مستندات گام مهمی است که اثربخشی دریافت ایزو را دو برابر می کند تا اگر ایرادی در این زمینه پیدا شد در جهت رفع و رجوع آن اقدامات لازم به عمل بیاید.
  • صدور گواهینامه ایزو آخرین مرحله از فرآیند سفارش ایزو به حساب می آید.

ایزو

از کجا ایزو بگیریم؟

تمام مسیر موفقیت سازمان در جهت سفارش ایزو به انتخاب شرکتی است که امور پیاده سازی و صدور گواهینامه را انجام می دهد. پس لازم است قبل از بستن قرار داد با شرکت مشاوره ای چندین نکته را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. این نکات شامل:

  • مشتریانی که قبلا با این شرکت همکاری داشته اند تا چه حد از میران خدمات شرکت راضی و خرسند هستید و برای فهمیدن این موضوع تقاضای رزومه کاری شرکت مشاوره ای کنید.
  • مورد بعدی اطمینان از پشتیبانی سازمان مشاوره پس از اخذ گواهی ایزو است. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چون که پروژه سفارش ایزو پس از دریافت گواهی تمام می شود و لازم است به صورت همیشگی و مادام العمر نظارتی بر روی الزامات پیاده سازی شده صورت بگیرد تا مطمئن شویم که سازمان شما در مسیر درست حرکت می کند یا خیر. پس لازم است حداقل سالی دو بار ممیزی بر روی مستندات پیاده سازی شده در سازمان شما صورت بگیرد.
  • تجربه و سابقه مشاورین را مورد بررسی قرار دهید.
  • در بستن قرار داد و اعلام هزینه های مربوط به پروژه، شرکت مشاوره ای بایستی بسیار شفاف باشد.

نتیجه گیری

اگر به فکر افزایش پیشرفت سازمان خود و رسیدن سریع به اهداف مهم هستید، سفارش ایزو یکی از مهم ترین راه حل ها برای این موضوع به شمار می رود. پس اگر دوست دارید که مسیر پیشرفت سازمان شما را با همدیگر طی کنیم همین الان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره همراه: 09902702205

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما