هزینه دریافت ایزو 9001 در ایران

برآورد هزینه دریافت ایزو 9001 چگونه محاسبه می شود؟ یکی از رایج ترین سوالاتی که از ما پرسیده می شود این است که هزینه صدور گواهینامه ایزو 9001 چقدر است؟ بدیهی است که این یک سوالی عالیست و هر شرکتی که به دنبال دریافت ایزو 9001 باشد، باید در جست و جوی جواب این سوال باشد. اما این نکته را در نظر بگیرید که بازگشت سرمایه توجیه خوبی برای گرفتن ایزو است.
هزینه دریافت ایزو 9001

این مطلب را حتما بخوانید: گواهینامه ایزو 10004 برای سازمان

هزینه دریافت ایزو 9001 چگونه محاسبه می شود:

هزینه صدور گواهینامه ایزو 9001 می تواند بسته به سازمان صدور گواهی بسیار متفاوت باشد. با این حال، همه آنها ملزم به پیروی از الزامات اساسی یکسان هستند. این الزامات در سند اجباری انجمن بین المللی اعتباربخشی شماره 5 (IAF MD 5:2019) مشخص شده است.

هنگام تعیین زمان پایه برای تعیین مدت زمان ممیزی، نهادهای صدور گواهی از الزامات مندرج در IAF MD-5 Determination of Audit Time of Quality and Environmental Management System پیروی می کنند. لازم است بدانید که IAF مخفف International Accreditation Forum  و MD مخفف Mandatory Document می باشد. نهادهای صدور گواهینامه معتبر هستند که از اسناد IAF پیروی کنند.

در نهایت، تعرفه دریافت ایزو 9001 را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. زمان ممیزی ایزو
  2. هزینه صدور گواهینامه ایزو
  3. هزینه های ایاب و ذهاب

تایم ممیزی ایزو 9001 شامل کل زمان در محل (به صورت فیزیکی یا مجازی) و زمان صرف شده برای برنامه ریزی خارج از محل برای بررسی اسناد و نوشتن گزارش حسابرسی است. زمان ممیزی ایزو اساساً بر اساس معیارهای زیر تعیین می شود:

  1. تعداد کارکنان
  2. سطح ریسک
  3. تعداد مکان ها
  4. سطح ادغام با سایر استانداردهای ایزو
  5. سایر عوامل تخفیف مجاز

به طور معمول، هزینه حسابرسی طبق نرخ روز متغیر است و بخشی از آن بستگی به استانداردی دارد که ممیزی می شود. استانداردهای اصلی، مانند ایزو 9001، ایزو 14001 و ایزو 45001 معمولاً در پایین ترین سطح نرخ روز قرار دارند. سایر استانداردها مانند خودروسازی و پزشکی نیاز به ممیزی تخصصی تری دارند و بنابراین هزینه بیشتری دارند.

عوامل مختلفی دیگری بر قیمت پیاده سازی و صدور گواهینامه ایزو تأثیر می گذارد. که شامل:

  1. اندازه کسب و کار شما
  2. تعداد کارمندانی که دارید
  3. صنعت یا بخش شما
  4. ساختار عملیاتی کسب و کار شما
  5. گستره سیستم های مدیریت کیفیت موجود
  6. پیچیدگی ممیزی مورد نیاز
    هزینه دریافت ایزو 9001

نمونه ای از هزینه های دریافت ایزو 9001:

هزینه های معمول صدور گواهینامه ایزو ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. هزینه‌های پیاده‌سازی: این هزینه‌ها به این بستگی دارد که آیا خودتان پیاده‌سازی را در داخل انجام می‌دهید یا یک مشاور استخدام می‌کنید. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، باید هزینه های کارکنان، زمان و منابع مورد نیاز برای پروژه، آموزش کارکنان، توسعه اسناد و غیره را تخمین بزنید. اگر مشاورانی را برای کمک به پیاده سازی استخدام می کنید، انتظار داشته باشید که هزینه معین شده در روز برای یک مشاور بپردازید.
  2. هزینه های صدور گواهینامه: این هزینه ها به اندازه کسب و کار شما، تعداد سایت های عملیاتی شما و سطح ریسک مرتبط با محصول یا خدماتی که ارائه می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر دو یا سه کارمند دارید، در یک سایت فعالیت می کنید و محصول یا خدمات کم خطری را ارائه می دهید، می توانید هزینه های ارزیابی اولیه کمی را در نظر بگیرید.
  3. هزینه های پس از صدور گواهینامه: گواهینامه های ایزو برای مدت سه سال صادر می شود. برای تعیین انطباق مداوم با استاندارد، باید تحت ممیزی های نظارتی شش ماهه یا سالانه قرار بگیرید.
  4. هزینه حسابرسی سالانه: ممیزی “گواهی مجدد”، حدود 60 درصد از هزینه های ارزیابی اولیه می باشد.

این فقط نشان دهنده هزینه ها است، چیزی به نام لیست قیمت ایزو ثابت وجود ندارد. می‌توانید برای ارائه خدمات صدور گواهینامه، قیمت‌هایی را درخواست کنید تا اطلاعات بیشتری از هزینه‌ها به شما ارائه شود. همچنین ممکن است بخواهید با بیش از یک سازمان صدور گواهینامه صحبت کنید تا هزینه های کامل صدور گواهینامه طی سه سال و همچنین هزینه های صدور گواهینامه مجدد را تعیین کنید.

به خاطر داشته باشید که افزودن سایر استانداردها، مانند استانداردهای مربوط به سیستم های زیست محیطی یا بهداشت و ایمنی، می تواند هزینه های صدور گواهینامه ایزو را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

هزینه دریافت ایزو 9001 در تهران چقدر است؟

هزینه دریافت ایزو 9001 در تهران بسته به شرکت های مختلف متفاوت است. مدرک ایزو 9001 را می توان زیر نظر نمایندگی های کشورهای مختلف در ایران دریافت کرد. اگر هدف شما از دریافت گواهینامه ایزو 9001 صرفا دریافت مدرک آن است می توانید با پرداخت هزینه ای جزئی و به صورت آنلاین و در کم ترین زمان ممکن به آن دست یابید. برای مثال در شرکت 2ISO صدور گواهینامه ایزو 9001 تحت نظر نمایندگی شرکت های معتبر QAL انگلستان ، TUV آلمان،

G-CERTIآمریکا و BRSM ترکیه صورت می گیرد که هزینه دریافت مدرک زیر نظر هرکدام متفاوت است. برای اطلاع از هزینه ها و دریافت مشاوره با همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت 2ISO می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید.

هزینه دریافت ایزو 9001 در تهران چقدر است؟
دریافت ایزو 9001

چگونگی دریافت ایزو 9001

دریافت این استاندارد نیازمند هیچ گونه پیش نیازی نیست، البته لازم است که سازمان از قبل سابقه فعالیت حدودا چند ماهه داشته باشد تا بتوان به وسیله اسناد فروش، تولید، بازرگانی و خدماتی که به مشتریان ارائه داده است بهترین پیشنهاد را در زمینه پیاده سازی الزامات ایزو 9001 انجام داد.

مساله مهم دیگری که در این جا حائز اهمیت است مدت زمان دریافت ایزو 9001 است که حدودا در بازه زمانی 3 الی 4 ماهه، مستندات ایزو پیاده سازی می گردد و پس از آن نوبت به جلسه های ممیزی استاندارد می رسد.

مزایای دریافت گواهینامه ایزو 9001:

مزیت اخذ ایزو سیستم مدیریت بیشمار است که این مزایا شامل بهره وری هرچه بیشتر سازمان، کاهش هزینه های اضافی، کسب اعتماد مشتری، اعتبار بین المللی و ….. می شود.

اگرچه هزینه های صدور گواهینامه ایزو در ابتدا ممکن است بنظر شما زیاد بیاید، اما برای کاهش هزینه های صدور گواهینامه ایزو 9001 می توانید چندین موارد را امتحان کنید:

  1. قیمت‌ها، از جمله هزینه بازدیدهای نظارتی، را از چندین نهاد صدور گواهینامه دریافت کنید و آنها را برای بهترین معاملات مقایسه کنید.
  2. از سازمان صدور گواهی خود بپرسید که آیا آنها نرخ های ویژه ای را برای مشاغل کوچکتر ارائه می دهند.
  3. یک کپی از استاندارد مربوطه دریافت کنید تا مطمئن شوید که هر کاری که روی استاندارد انجام می دهید، الزامات آن را برآورده می کند.
    به یاد داشته باشید، شما می توانید یک سیستم مدیریت کیفیت را بدون نیاز به گواهی ایزو پیاده سازی کنید.

جهت کسب اطلاع بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ی زیر تماس بگیرید:

شماره تماس: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما