گرفتن ایزو 9001 برای شرکت

در این مقاله به مشخصات و خصوصیات مربوط به استاندارد ایزو 9001 می پردازیم هم چنین بیان می کنیم که گرفتن ایزو 9001 برای شرکت چقدر می تواند مفید باشد و در آخر هزینه های مربوط به ثبت و صدور آن را نیز بیان خواهیم کرد.

ایزو 9001 چیست؟

ایزو 9001 یک استاندارد جامع و کاملی است که به نوعی برای تمامی زمینه های کسب و کار کاربرد دارد. این استاندارد تمامی بخش های مختلف شرکت را درگیر نظام و قانون خود می کند و به نوعی باعث می شود که نظم سیستماتیکی در فرآیندهای کاری شرکت به جریان بیفتد. آخرین ویرایش مربوط به این استاندارد در سال 2015 نوشته شد و به نوعی تغییر شگرفی در سایر استاندارد های ایزو به وجود آورد. استاندارد های iatf 16949 برای صنایع خودروسازی، استاندارد ایزو 13485 برای صنایع پزشکی و استاندارد ایزو 17020 برای بازرسی به نوعی با بهره گیری از مستندات ایزو 9001 طراحی شده اند.

ایزو 9001 چیست؟
گرفتن ایزو 9001

مستندات ایزو 9001 شامل چه مواردی است؟

برای گرفتن ایزو 9001 لازم است که تمامی مستندات این استاندارد دریافت شود. این مستندات از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل:

  • مستندات مربوط به سیستم مدیریت کیفیت
  • فرم های مربوط به الزام انبارداری و کنترل موجودی
  • الزامات مربوط به ارزیابی تامین کنندگان کالا و خدمات
  • روش های اجرایی مربوط به برنامه ریزی تولید و تعمیرات و نگهداری
  • ارزیابی ریسک
  • برنامه ریزی استراتژیک
  • دستورالعمل اجرای عدم انطباق
  • برنامه ریزی و کنترل پروژه برای شرکت های خدماتی
  • نمودار فرآیند کار، نقشه سازمان، چارت و شرح وظایف
  • وظایف رهبری و مدیریت
  • و بسیاری موارد دیگر که پیاده سازی درست و اصولی این الزامات میتواند برگ برنده ای برای تمامی سازمان ها باشد.
مستندات ایزو 9001 شامل چه مواردی است؟
گرفتن ایزو 9001

گرفتن ایزو 9001 چه کمکی به سازمان می کند؟

اگر شرکت تازه تاسیسی هستید و نمی دانید چگونه و از کجا شروع کنید، بدون شک با کمک الزامات ایزو 9001، می توانید سر و سامان بسیار خوبی به وضع سازمان خود ببخشید. هم چنین شرکت هایی که کنترل درستی بر روی هزینه ها و درآمدهای جاری خود ندارند و نمی دانند که هزینه های اضافی خود را چگونه کاهش دهند، گرفتن ایزو 9001 کمک بسیار خوبی به آن ها می کند. بدون شک داشتن استاندارد ایزو 9001، مزیت بسیار خوبی برای مجموعه ای است که می خواهد در دنیای رقابتی امروز به فعالیت خود ادامه دهد. مبحث بازاریابی و ترسیم چشم انداز آینده سازمان، وظایف لیدری و رهبری سازمان و هزینه یابی کیفیت و بسیاری موارد دیگر تنها در الزامات ایزو 9001 یافت می شود و بدون داشتن این موارد شرکت نمی تواند به حیات خود ادامه دهد و زود یا دیر ورشکسته می شود.

به همین دلیل است که داشتن ایزو 9001 تنها یک گواهینامه نیست و با پیاده سازی مستندات استاندارد، تاثیر شگرفی در قانون مند شدن سازمان ایجاد می شود.

هزینه گرفتن ایزو 9001

اگر تاکنون همراه ما بودید و مطالب بالا را با دقت مطالعه کرده باشید کم و بیش با مزایای سیستم مدیریت کیفیت آشنا شده اید و می دانید چه استاندارد مهمی است. اما سوالی که مدیران قبل از اجرای این استاندارد از خود می پرسند این مساله است که هزینه گرفتن ایزو 9001 چقدر است؟

این هزینه بستگی به وضعیت فعلی سازمان شما و اندازه شرکت دارد و نمی توان در این جا قیمت ثابتی را اعلام کرد. هم چنین در برهه های زمانی مختلف این هزینه ها می تواند دچار تغییراتی شوند ولی حدود متوسطی که برای دریافت استاندارد ایزو 9001 باید در نظر گرفته شود، 20 میلیون تومان است.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید تا به صورت کامل و درست در این زمینه راهنمایی شوید. مشاورین ما 24 ساعته پاسخ گوی تماس های شما خواهند بود.

شماره همراه: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما