مستندات ایزو 10002 در سایت چه کمکی میتواند به سازمان بکند؟ همه ی مدیران به خوبی می دانند برای موفقیت در کسب وکار خود باید رضایت مشتریان را جلب کنند و با بهره گیری از انتقادات و پیشنهادهای مشتریان، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند. این مستندات به آن ها در محقق ساختن این امر یاری می رساند.
آنچه در این مقاله میخوانید:
مباحث مهم در مستندات ایزو 10002
مستندات ایزو 10002 به دو دسته زیر تقسیم می شود:
- سیستم رسیدگی به شکایت و انتقادهای مشتریان
- سیستم پاسخگویی به نیازهای مشتریان
- درسیستم رسیدگی به شکایت و انتقادهای مشتریان باید راحت ترین راه را برای مشتریان انتخاب کرد که بتوانند مشکلات خود را نسبت به محصول ارائه شده بیان کنند تا سازمان بتواند با بررسی های لازم، اقدامات جدی برای رفع آنها انجام دهد که این راهکارها در مستندات ایزو 10002 به وضوح مشخص شده است. رسیدگی کردن به شکایت ها و انتقادات براساس فرآیند ذکر شده در این مستندات، اگر به درستی انجام پذیرد می تواند مشتریان ناراضی را به مشتریان همیشگی سازمان تبدیل کرد، ولی اگر یک مشتری ناراضی باز خوردی از شکایت خود نبیند می تواند به یک تبلیغ منفی به خاطر مشکلی که داشته برای سازمان محسوب شود. پس شناسایی این نکات منفی می تواند باعث قوت و قوی تر شدن مجموعه شوند، لذا می توان با آشنا شدن با این مستندات و راهنمایی ها گامی به سوی پیشرفت و تکامل هرچه بیشتر مجموعه برداشت.
- پاسخگویی به نیازهای مشتریان یکی از مهمترین مسایل در هر سازمانی به شمار می رود که با برآورده کردن این نیازها می توان به مشتریان دایمی و وفادار و ثابتی دست یافت تا سازمان بتواند حداکثر سود را از آنها ببرد که این مساله یکی از مهمترین مباحث در مستندات ایزو 10002 است که به طور جدی به آن پرداخته شده است. تمامی مدیران می توانند با بهره گیری از این مستندات مجموعه ای قوی و مشتری مداری پدید آوردند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرید و دریافت دریافت گواهینامه ایزو 10002 دراین سایت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.