آیا می دانید که استاندارد ایزو 26000 به عنوان استاندارد بین المللی توسعه یافته برای کمک به ارگان ها تعریف شده است که به طور موثر مسئولیت های اجتماعی مرتبط و مهم با ماموریت و چشم انداز آنها را ارزیابی و رسیدگی کنند.
در واقع برای اولین بار این استاندارد در سال 2010 توسط یک آژانس استانداردسازی متشکل از نهادهای ملی استاندارد منتشر شد.
که بیش از 400 کارشناس و 200 ناظر از 99 کشور و 42 سازمان بین المللی در تلاش پیشرفت شرکت با استفاده از این استاندارد می کردند.
اما می پردازیم به هدف اصلی انتشار استاندارد ایزو 26000:
- کمک به ارگان ها برای انجام مسئولیت های اجتماعی خود با رعایت تفاوت های محیطی و یا قانونی و …..
- ارائه راهنمایی های عملی مرتبط با عملیاتی کردن مسئولیت اجتماعی
- کمک به شناسایی و تعامل با ذینفعان و افزایش اعتبار گزارش ها و ادعاهای مطرح شده در مورد مسئولیت اجتماعی
- افزایش اعتماد و رضایت در سازمان ها در بین مشتریان و سایر ذینفعان
- گسترش آگاهی از مسئولیت اجتماعی
استاندارد ایزو 26000:
به طور کلی استاندارد ایزو 26000 در خصوص موارد زیر ارائه می شود:
- شناخت اولیه مسئولیت های مربوطه و جلب مشارکت برای ذینفعان
- راههای ادغام رفتار مسئولیت پذیر اجتماعی در ارگان ها
هفت موضوع اصلی مربوط به مسئولیت اجتماعی:
- حاکمیت سازمانی
- حقوق بشر
- شیوه های کار
- محیط زیست
- شیوه های عملیاتی منصفانه
- مسائل مصرف کننده
- مشارکت و توسعه جامعه
پس این استاندارد کاربردی علاوه بر ارائه تعاریف و اطلاعات برای کمک به سازمان ها در درک و رسیدگی به مسئولیت اجتماعی، بر اهمیت نتایج و بهبود عملکرد در مسئولیت اجتماعی تاکید دارد.
چه کسانی باید از ایزو 26000 استفاده کنند:
ارگان هایی در بخشهای خصوصی و دولتی، چه بزرگ یا کوچک، که در حال فعالیت میکنند، از ایزو 26000 استفاده میکنند، زیرا همه موضوعات اصلی مسئولیت اجتماعی به هر شکلی با ارگان ها مرتبط است.
از آنجایی که موضوعات اصلی تعدادی از مسائل را پوشش میدهند، سازمانها زمانی سود خواهند برد که از طریق بررسی ملاحظات خود و گفتگو با ذینفعان تشخیص دهند که کدام موضوعات برای آنها مرتبطتر و مهمتر است.
ایزو 26000 csr مسئولیت اجتماعی شرکت:
چگونه استاندارد ایزو 26000 را شروع کنیم؟
شرکت آروین سپهر دیار تنها مکانی برای دریافت ایزو 26000 می باشد. همان طور که میدانید موضوعات اصلی ایزو 26000 csr مسئولیت اجتماعی شرکت است که توسط کارشناسان متخصص اجرا می شود.
هفت موضوع اصلی در بند 6 استاندارد 26000 توضیح داده شده است، که اجرای آن بسیار ضروری می باشد، مانند:
- حاکمیت سازمانی
- حقوق بشر
- رویه صحیح انجام کار
- محیط زیست
- رویه های عملیاتی منصفانه
- مسائل مربوط به مصرف کننده
- مشارکت و توسعه جامعه
گزارش مسئولیت اجتماعی چیست:
راهنمای مسئولیت اجتماعی تاکید می کند که در فواصل زمانی مناسب، کاربران باید عملکرد خود را در زمینه مسئولیت اجتماعی به ذینفعان تحت تأثیر گزارش دهند. این استاندارد پیشنهاد می کند که گزارش ها باید شامل موارد زیر باشد:
- اطلاعات در مورد اهداف و عملکرد در موضوعات اصلی و مسائل مربوط به مسئولیت اجتماعی
- چگونه و چه زمانی ذینفعان در گزارش دهی مشارکت داشته اند
- تصویری منصفانه و کامل از عملکردها، یعنی دستاوردها و کمبودها، و روشی که در آن کمبودها برطرف خواهد شد.
جهت دریافت ایزو 26000 csr مسئولیت اجتماعی شرکت با شماره های زیر تماس بگیرید.
شماره تماس: 09902702205
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.