یکی از مهم ترین نکات در ارتباط با شناخت استاندارد ایزو 10002، مدیریت کردن شکایت مشتری است. که این مساله موجب می شود شانس بیشتری را برای برآورده کردن انتظارات آن ها داشته باشید. هم چنین با شناخت این استاندارد به صورت کامل می توان این شکایات را تبدیل به رضایت مشتری کنید. با ما همراه باشید تا به صورت کامل به معرفی این ایزو بپردازیم.
چرا استاندارد ایزو 10002 مهم است؟
در واقع هدف از پیاده سازی استاندارد ایزو 10002، مشخص کردن شکایت مشتری است. این مورد زمانی پراهمیت می شود که بررسی این شکایت منجر به بهبود روند کارها و فرآیندهای داخل سازمان می گردد. بنابراین سیستم مدیریت شکایت مشتری، یک نیاز اساسی برای هر کسب و کار به حساب می آید.
ایزو 10002 مدیریت شکایت مشتری چیست؟
مشتریان از خدمات و محصولات ارائه شده شما، بیشترین انتظار را دارند. رقبای شما در جهت برآورده کردن این انتظارات بیشترین تلاش را خواهند داشت.
در واقع استاندارد ایزو 10002، دستورالعمل هایی را در جهت مدیریت شکایت شما ارائه می کند. به شما در جهت شناسایی شکایت، علت آن ها و چگونگی از بین بردن آن ها کمک می کند.
ایزو 10002 هم چنین به شما این امکان را می دهد نقاطی را در مورد مشاغل خود شناسایی کنید که در آن می توانید پیشرفت کنید و به صورت موثر و کارآمدتری به این شکایات رسیدگی کنید.

نحوه دریافت گواهینامه ایزو 10002 چگونه است؟
مراحل زیر در جهت دریافت گواهینامه ایزو 10002 ضروری است:
- تجزیه و تحلیل شکاف ها موجود در ارتباط با الزامات پیاده سازی شده یکی از گام هایی است که در کاهش زمان و هزینه دریافت این استاندارد بسیار موثر است.
- ارزیابی رسمی یکی از گام های اصلی در جهت دریافت مدرک است. سازمان بعد از پیاده سازی کامل مستندات ایزو 10002، آمادگی خود را در جهت ارزیابی یا ممیزی سیستم داخلی مدیریت شکایت مشتری اعلام می کند.
- بعد از این موارد و تایید آن، یک مدرک به شما تعلق می گیرد که 3 سال اعتبار دارد و در طول این سال ها، نماینده مدیریت بایستی ممیزی خارجی را در جهت بردوام بودن مستندات ایزو 10002 در سازمان اعمال می کند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی دریافت استاندارد ایزو 10002 با شماره زیر تماس بگیرید:
خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731 |
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.