با انتخاب استاندارد ایزو 10002 می توان بازخورد بسیار بهتری از مشتریان و ورودی های سازمان گرفت. این استاندارد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و گرفتن گواهینامه ایزو 10002 برای تمامی سازمان های ایرانی کاربرد دارد. با ما همراه باشید تا تعریف کاملی از این استاندارد دریافت کنید.
گواهینامه ایزو 10002، مدرکی است که بزرگ ترین برندهای ایران آن را گرفته اند و این قضیه نشان می دهد که داشتن این مدرک چقدر در شناخته شدن و افزایش مشتری تاثیر گذار است. بله افزایش مشتری قضیه ای است که سازمان ها به دنبال آن هستند تا بتوانند ورودی های خود را بیشتر کنند و این موضوع تنها به وسیله اخذ گواهی ایزو 10002 امکان پذیر است.
تعریف گواهینامه ایزو 10002
این گواهینامه بر اساس حل و فصل شکایات مشتریان بنا نهاده شده است. دقت داشته باشید تنها در حالتی می توانید که نظر مشتریان سازمان را به خود جلب کنید که نارضایتی های آنان را از مجموعه و کسب و کار خود برطرف سازید. مشتریان حکم پادشاه و حاکم را برای هر سازمان دارند و اگر درست با آن ها برخورد نشود مطمئنا کسب و کار مربوطه با شکست مواجه خواهد شد، به همین دلیل لازم است که مستندات ایزو 10002 در سازمان پیاده سازی شود.
مستندات ایزو 10002
اما این که چه دستورالعمل هایی در این استاندارد گنجانده شده که می تواند میزان شکایات مشتریان سازمان را کاهش داد خود بحث جداگانه ای است. به فرض مثال دو روش بسیار مهم در این استاندارد وجود دارد که شامل:
- جداسازی مشتریان راضی از ناراضی
- توجه بیش از حد به مشتریان ناراضی
باید بتوانیم نظر مشتری ناراضی را از سازمان دریافت کنیم و بر اساس این نظرات فرآیندها مناسبی پیاده سازی کنیم، تمامی این مباحث در استاندارد ایزو 10002 وجود دارد. بنابراین برای دریافت گواهینامه ایزو 10002 کافی است با شماره های زیر تماس بگیرید.
خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731 |
آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205 |
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.