گواهینامه ایزو 10004 چگونه گرفته می شود؟

استاندارد ایزو 10004 یک راهنمای کلی است برای اجرای فرآیندهای مربوط به سنجش میزان رضایت مشتری است. به هر حال تمامی ارگان های رسمی نیاز به این فرآیند دارند به همین دلیل گرفتن گواهینامه ایزو 10004 یکی از الزامات مهم مربوط به سازمان هاست. در این مطلب به معرفی این استاندارد و چگونگی دریافت مدرک آن پرداخته ایم.

گواهینامه ایزو 10004

چرا به ایزو 10004 نیازمندیم؟

استاندارد ایزو 10004 یک نظارت کلی بر روی اجرای فرآیندهای مربوط به رضایت مشتریان ارائه می کند. اطلاعاتی را در اختیار سازمان قرار می دهد که انتظارات جدید مشتریان از سیستم کسب و کار ماست. هم چنین شکایت های سازمانی را به رضایت تبدیل می کند. داشتن گواهینامه ایزو 10004 موارد ذیل را در سازمان نشان می دهد:

  • شناسایی روندها و از بین بردن شکایات
  • تشویق پرسنلین سازمان به منظور ارتقای مهارت های خود در کار با مشتریان
  • بررسی مداوم در روند رسیدگی به شکایت مشتری

صدور گواهینامه ایزو 10004 چقدر طول می کشد؟

صدور گواهینامه ایزو 10004 که اصلی ترین کار مربوط به پیاده سازی این استاندارد است، از 7 روز کاری الی 30 روز متغیر است. در حقیقت زمان صدور این مدرک بستگی به اندازه سازمان شما هم دارد. بهترین مشاوره در راستای پیاده سازی این استاندارد فراهم کردن مخزن دانشی است که پرسنلین سازمان در هر لحظه از زمان بتوانند اسناد و مدارکی را که در جهت پیش برد این استاندارد لازم دارند است. به همین دلیل کار مشاوره و صدور گواهی را به یک شرکت حرفه ای در این راستا واگذار کنید.

مزایای صدور گواهینامه ایزو 10004

صدور این مدرک 4 مزیت اصلی برای سازمان دارد:

  1. آیا تا به حال به فکر جست و جو و تاثیر برند خودتان در ذهن مشتری بوده اید؟
  2. آیا تا حالا برنامه و طرحی در جهت افزایش بازار خود داشته اید؟
  3. آیا ممانعت های رشد بازار خود را کشف کرده اید؟
  4. آیا می خواهید از وضعیت داخلی خارج شوید و به سمت جهانی شدن فکر می کنید؟

تمامی این موارد رمانی در ذهن مدیر سازمان تداعی می یابد که موفق به دریافت گواهینامه ایزو 10004 شده باشد.

گواهینامه ایزو 10004

الزامات ایزو 10004 چیست؟

بدون شک برای دریافت مدرک ایزو 10004 نیاز است که الزامات زیر در سازمان پیاده سازی شود:

  • دستورالعمل چگونگی نمونه برداری از مشتریان سازمان. ( مخصوص سازمان هایی که دارای مشتریان زیادی هستند.)
  • تکمیل فرم های نظرسنجی از مشتریان
  • تهیه پرسشنامه
  • محاسبه مستقیم رضایت مشتری
  • جمع آوری داده هایی که در رضایت مشتریان تاثیر گذار است.
  • چگونگی تحلیل داده های رضایت از مشتریان که به وسیله روش های آماری امکان پذیر است.
  • فرم های مربوط به تعیین انتظارات مشتریان و هم چنین پایش و اندازه گیری مشتریان

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت مشاوره و هم چنین گرفتن گواهینامه ایزو 10004 با شماره زیر تماس بگیرید.

                                     خانم محمدی مدیر فروش: 09185210731
                                     آقای آروین کریمی پور مدیریت: 09902702205

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما