سازمان ها باید در وهله اول، قبل از پرداخت هزینه ایزو 9001 ویرایش 2015 به شرکت های مشاوره، اطلاعات کافی را در مورد مقدار هزینه های مربوط به اخذ این استاندارد و چگونگی آن، بدست آورند.
در ایزو 9001 با ویرایش جدید، تغییرات بسیار مهمی صورت گرفته است. این نسخه، تاکید بیشتری بر روی سیستم مدیریت کیفیت و مدیریت ریسک انجام داده است. در واقع به جرأت می توان گفت که الزامات و قوانین موجود در این استاندارد، این توانایی را دارند که جوابگوی تمام نیازهای درون سازمان و فعالیت های آن باشند.
در این متن سعی داریم شما را با مزایای اخذ این استاندارد و هزینه مربوط به آن، بیشتر آشنا کنیم.
ایزو 9001 ویرایش 2015
ورژن جدید ایزو 9001، الزامات و قوانین بسیار مهم و کاربردی دارد. اخذ این استاندارد مزایای زیادی برای سازمان ها داشته و آنها را ملزم می کند برای رسیدن به اهداف بزرگ و کسب درآمد قابل قبول و مطلوب، این قوانین را در مجموعه خود پیاده سازی بکنند.
در زیر چند مورد از مزایای این استاندارد را به اختصار نام می بریم:
- پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت
- پیاده سازی مدیریت ریسک در سازمان
- کمک به شناسایی نقاط ضعف و قوت
- شناسایی کسب و کارهای مهم در بازار
- شناسایی عوامل پرخطر و تهدید سازمان
- و ……….
هزینه ایزو 9001
هزینه مربوط به اخذ این استاندارد بسیار زیاد نیست و در مقابل سودی که سازمان با بهره گرفتن از قوانین این استاندارد بدست می آورد بسیار ناچیز است. مبلغ آن بستگی به فعالیت سازمان و تعداد کارمندان و وسعت و پیچیدگی آن دارد. این هزینه برای سازمان های تولیدی به دلیل داشتن خط تولید و یک سری فرآیندهای پیچیده در تولید محصولات، یک مقدار نسبت به سازمان های خدماتی بیشتر است.
مبلغ هایی نشان داده شده در زیر، برای مجموعه هایی زیر 50 نفر محاسبه شده است و با بالا رفتن تعداد نفرات، میزان 10% به هزینه آن اضافه خواهد شد.
- سازمان تولیدی : 3/000/000 تومان
- سازمان های خدماتی : 2/000/000 تومان
برای اطلاع دقیق از هزینه ایزو 9001 و دریافت مستندات آن با ما تماس بگیرید.
[toggle title=”راه های ارتباطی” state=”open”]شماره موبایل: 09902702205 – شماره ثابت: 08733230268[/toggle]
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.